Νίκος Καζαντζάκης - Κι έτσι ο κόσμος, βρήκε την ησυχία του.


- Τι γίνεται, μωρή Μάρθα;
- Σκοτώνουνται, Αγά μου. Λαβώθηκαν οι δυο παπάδες, έβγαλε ο ένας τα γένια του άλλουνού, έχασε το φέσι του ο Παναγιώταρος και του ‘σπασαν και το γόνατο, έβαλαν φωτιά στο σπίτι του γερο-Λαδά, τρέχουν τα λάδια και τα κρασιά στα σοκάκια.

Ο Αγάς έμπηξε τα γέλια.
- Αφερίμ, γκιαούρηδες, είπε, σα να σας έχω πλερωμένους! Αε, μωρή, να μας φέρεις τα καρύδια με το μέλι!

Στράφηκε στο Μπραϊμάκι που κλοτσούσε ακόμα κι ήθελε να μπει κι αυτό στον καυγά:
- Μωρέ, μην είσαι παλαβός, μην ανακατεύεσαι στις ρωμαίικες δουλειές. Παλιά κατάρα είναι αυτή, από Θεού. Άκου τι μου ‘λεγε ο μακαρίτης ο παππούς μου, να καταλάβεις. Όλα τα ‘καμε καλά ο Αλλάχ, μου ‘λεγε, όλα, μα μια μέρα βρέθηκε μπόσικος, έπιασε φωτιά και κοπριά και έπλασε το Ρωμιό. Μα ευτύς, ως τον είδε, το μετάνιωσε. Είχε ένα μάτι, ο αφιλότιμος που τρυπούσε ατσάλι. “Τι να γίνει τώρα, μουρμούρισε ο Αλλάχ, την έπαθα. Ας πιάσω να κάμω τώρα τον Τούρκο, να σφάξει το Ρωμιό, να βρει ο κόσμος την ησυχία του.” Επιασε το λοιπόν μέλι και μπαρούτι, τα μάλαξε καλά-καλά, έφτιαξε τον Τούρκο. Κι ευτύς, χωρίς να χασομεράει, βάνει σ΄’ ένα ταψί τον Τούρκο και το Ρωμιό να παλέψουν. Πάλευαν, πάλευαν από το πρωί ως το βράδυ, κανένας δεν έριχνε κάτω τον άλλο. Μα ευτύς, ως σκοτείνιασε, βάνει ο άτιμος ο Ρωμιός τρικλοποδιά, κάτω ο Τούρκος! “Ο διάολος να με πάρει, μουρμούρισε ο Αλλάχ, την έπαθα πάλι. Τούτοι οι Ρωμιοί θα φάνε τον κόσμο, πάνε οι κόποι μου χαμένοι... Τι να κάμω;” Όλη νύχτα δεν έκλεισε μάτι ο κακομοίρης, μα το πρωί, πετάχτηκε απάνω και χτύπησε τις χερούκλες του: “Βρήκα! βρήκα!” φώναξε. Έπιασε πάλι φωτιά και κοπριά, κι έφτιασε έναν άλλο Ρωμιό, και τους έβαλε στο ταψί να παλέψουν. Αρχισε το πάλεμα, τρικλοποδιά ο ένας, τρικλοποδιά κι ο άλλος. Μπηχτές ο ένας, μπηχτές κι ο άλλος, μπαμπεσιά ο ένας, μπαμπεσιά κι ο άλλος... Πάλευαν, πάλευαν, έπεφταν, σηκώνουνταν, πάλευαν πάλι, ξανάπεφταν, ξανασηκώνουνταν, πάλευαν... Κι ακόμα παλεύουν! Κι έτσι ο κόσμος, Μπραϊμάκι μου, βρήκε την ησυχία του. 


Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μάρκος Αυρήλιος - Αποφθέγματα

Κ.Π.Καβάφης - Καλός και Κακός Καιρός

Παροιμίες για τον Ιανουάριο

Κλεοπάτρα - Η τελευταία βασίλισσα της Αιγύπτου

Αναστάσιος Αλεβίζος (Τάσσος)

Ο Ιερός Ναός της Αγίας Παρασκευής στην Παιανία